۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

مصاحبه تلویزیون کومله با مینا زرین زندانی سیاسی سابق و فعال سیاسی در آلمان4.09برنامه چشم انداز:میزگردبا فرخنده‌آشنا، مینا زرین ودکتروحیدرواندوست 2009

http://www.tvkomala.com/ مصاحبه تلویزیون کومله (افق برابری )با مینا زرین در مورد ، دو زندان در درون زندان برای زنان/آزار و کنترل مضاعف، تنبیه و دیکته کردن اخلاق جنسی/عدم امنیت و آرامش جسمی و جنسی زنان زندانی توسط زندانبانان مرد و بازجویان و پاسداران /تجاوز در زندان زنان یک شکنجه جنسی است!مرد پاسداری با لباس شخصی به خانه یک دختر اعدامی می­رود و برای خانواده او یک قواره پارچه و مقداری پول می­برد و می­گوید: این مهریه دختر شما است، چهره پدر دختر اعدامی* با خنده­ای تلخ و با خشم در جواب می­گوید، مگر دختر من در موقع اعدام راضی بود که به صیغه شما در آید که برایمان پارچه و پول آوردید، ارزانی خودتان، شما به او تجاوز کردید!
اسناد ومشاهدات امروز! برندم توی اتاق،لختم کردند وگفتند الان برای تجاوز بر می گردیم.بازجو گفت :هرکاری برای تنبیه شما عبادته و می گفت :تجاوز به شما ثواب داره و گفت :من حدیث وآیه خواندم مجوز شرعی اش راهم ازآقا وهم ازدیگرمراجع گرفته ایم! ما برای تنبیه شما این .......کاررا می کنیم.
http://www.tvkomala.com/
برنامه چشم انداز : میزگرد با فرخنده‌آشنا، مینا زرین ودکتروحید رواندوست در مورد کشتار دهه‌60
سوالات مربوط به میزگرد برنامه‌"چشم انداز' از تلویزیون کومه‌له پیرامون 'شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی در دهه ۶۰ در این میزگرد مینا زرین و فرخنده‌آشنا از زندانیان سیاسی این دوره و همچنین دکتر وحید رواندوست شرکت دارند.
مقدمه
بینندگان گرامی
در برنامه این هفته چشم­انداز، گفتگوئی داریم پیرامون شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت شمسی در جمهوری اسلامی.
جمهوری اسلامی در بیش از سی سالی که بر جامعه ما چنگ انداخته، همواره به سرکوب، شکنجه، و اعدام متکی بوده و زندگی را بر مردم ایرن، چه در زندان­ها و چه بیرون از آن به یک دوزخ واقعی تبدیل کرده است.
به ویژه در دهه شصت شمسی ؛ یعنی در سال­های ۶۲-۱۳۶۰ و ۱۳۶۷هزاران نفر از مبارزین انقلابی و آزادی­خواه بر طبق یک کشتار برنامه­ریزی شده به­دست جلادان رژیم اعدام شدند که تاثیرات سیاسی و اجتماعی گسترده‌ای در سطح جامعه‌و در بین سازمانهای چپ و انقلابی به جا گذاشت.
در طول این سال­ها، شکنجه جسمی و روحی هم یکی از دیگر روش­های سیستماتیک رژیم بوده‌که برای درهم شكستن اراده‌و مقاومت زندانیان سیاسی و همچنین برای ایجاد رعب و وحشت در کل جامعه به عمل آمده است‌.
اکنون نیز سیاست سرکوب و اختناق شدید، در نظام جمهوری اسلامی ادامه‌دارد و هرگونه اعتراض و مخالفت با این رژیم به‌شدت مورد سرکوب پلیسی و نظامی قرار می گیرد.
در آستانه سالگرد کشتار همگانی دهه‌شصت، گفتگوئی داریم با رفقا فرخنده آشنا و مینا زرین از زندانیان سیاسی این دوره و همچنین دکتر وحید روان­دوست. در این گفتگو ما می­کوشیم که از زوایای گوناگون به بررسی این رویدادها بپردازیم.
البته باید این توضیح را هم بدهم که رفیق مینا زرین در استودیوی تلویزیون کومله حضور ندارد و این گفتگو از طریق تلفن با ایشان انجام می­گیرد.
دوستان عزیز خوش آمدید.
پرسش بعدی من از رفیق مینا زرین است که از طریق تلفن ارتباط را با او برقرار می­کنیم:
رفیق مینا، پرسش من این است که؛ شما ابعاد تاثیرات سیاسی و اجتماعی کشتار این سال­ها را که طی آن زندانیان سیاسی بدون برخورداری از هرگونه حق دفاع از خود اعدام شدند بر کل جامعه چگونه ارزیابی می­کنید؟ و همین­طور ارزیابی شما از ابعاد و گستردگی این رویدادها و تاثیرات اجتماعی و سیاسی آن بر جنبش­های اجتماعی و سازمان­های انقلابی چیست؟
.....
۳- رفیق وحید ایران دوست؛ تجاوز جنسی یکی از شکنجه‌های سیستماتیک و رایج در زندان­های جمهوری اسلامی است و تعداد بسیار زیادی از زنان زندانی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. حتی هنگام اعدام زنان باکره‌قبل از اعدام بطور سازمانیافته‌و به عنوان یک عمل شرعی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.
به نظر شما چنین شکنجه­ای چه تاثیراتی بر زندگی و روان زندانیان و مردم جامعه باقی می­گذارد و بخصوص اگه ممکن است این مسئله را هم توضیح بدهید که جامعه چگونه با پدیده تجاوز برخورد می­کند؟ آیا زنانی که مورد تجاوز قرار می­گیرند در جامعه دچار شرم و نگرانی می­شوند؟ علت این شرم چیست؟

۴- رفیق فرخنده، اجازه بدین از شما در مورد شیوه‌های پیشبرد اعدام و شکنجه در سیاه­چال­های رژیم جمهوری اسلامی سئوال کنم. و اگر مناسب می دانید نمونه‌هایی که خود شاهد آنها بوده­اید را بیان کنید. آیا شاهد بوده­اید که زندانیانی که به آن­ها تجاوز شده، این پدیده را به مثابه یک شکنجه صرف، بپذیرند و دچار نگرانی و شرم نشوند؟

۵- رفیق مینا، بسیاری از زنان با بچه‌های کوچک به زندان افتاده‌اند یا در زندان بچه‌دار شده‌اند و به عنوان یک زن و مادر، طبعا شرایط دشواری را گذرانده­اند.
آیا شما در کنار خود زندانیانی از این گونه را هم داشتید؟ رفتار زندانبان با این زندانیان چگونه بود. همین­طور رفتار خود زندانیان با این مادران زندانی چگونه بود؟ در واقع می­خواهم بپرسم که محدودیت این زندانیان در مبارزه، به خاطر حضور فرزند آنها در زندان، چه واکنشی را برمی­انگیخت؟

رفیق مینا، کشتار همگانی و نقشه‌مند زندانیان سیاسی در زمانی اتفاق افتاد که موسوی نخست وزیر بود، رفسنجانی حاکم بود، حجاریان معاون فلاحیان و سازمانده طرح تواب سازی بود، سازگارا و گنجی و غیره روسای سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات بودند. در واقع، کشتار همگانی دهه‌۶۰ جزو پرونده‌سیاه این جماعت است که اکنون اصلاح طلب شده­اند و بار دیگر تحت نام «الله‌اکبر و پرچم سبز حسینی» می­خواهند نظام جمهوری اسلامی را از مخمصه نجات دهند و جنبش اعتراض مردمی را به بیراه بکشند. چرا این افراد و گرایشات در رسانه­های همگانی امپریالیستی تا این اندازه مورد حمایت هستند؟.

رفیق مینا، شما نقش زنان و دانشجویان را در مبارزات کنونی مردم ایران چگون ارزیابی می­کنید؟
وسوالات بعدی ........بینندگان گرامی در این­جا برنامه این هفته چشم­انداز به پایان می­رسد. تا برنامه بعدی، روزگار خوشی را برای شما آرزو م 09-09-2009

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر