۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

۸ مارس ، روز جهانی زن ، آنتی فا تهران برنامه هایی را در حمایت از مبارزات زنان در ایران تدارک دید.

به مناسبت ۸ مارس ، روز جهانی زن ، آنتی فا تهران برنامه هایی را در حمایت از مبارزات زنان در ایران تدارک دید. از جمله برگزاری سخنرانی در سالن روز ۱ شنبه و تظاهرات امروز دو شنبه که ساعت ۱۸.۰۰ درKalker Hauptstr. / Ecke Hollwegstr. (Nähe Kalk Kapelle برگزار میشود .

سخنرانی ۸ مارس با موضوع "مبارزه زنان در ایران" با سخنرانی مژده نورزاد و شیرین پردر روز یکشنبه ۷ مارس ۲۰۱۰ ساعت ۱۷ در کلن با شرکت بیش از ۱۲۰ نفر برگزار شد.
در این برنامه در ابتدا دو تن‌ از فعالان جنبش زنان به سخنرانی پرداختند و پس از نمایش فیلم کوتاه مستند " جنبش آزادی زنان ایران در سال صفر" حاضران در مراسم به بحث و گفتگو و سوال و جواب با سخنرانان پرداختند .
سخنرانان از جمله به چگونگی بوجود آمدن اولین برگزاری مراسم ۸ مارس در سال ۱۳۵۷ پرداختند و به کمی و کاستی ها و نقاط قوت آن اشاره کردند و اینکه احزاب و سازمان های چپ که باید از این حرکت در آن مقطع تاریخی حمایت نکردند اما بدنه چپ در حمایت از مبارزات حق طلبانه آنان در خیابان بود . و هم چنین اشاره به آن شد که احزاب لیبرالی مانند نهضت آزادی در همان زمان قوانین زن ستیز را در مجلس به تصویب رساندند . آنان اشاره کردند که منافع جنبش زنان در این حکومت نیست و تامین نمیشود و اینکه جمهوری اسلامی رفرم پذیر نیست و جنبش زنان باید مستقل بماند .

http://andishehnovin.blogspot.com/2010/03/blog-post_7953.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر