۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

INTERNATIONALT FORUM Solidaritet med kampende :Iran,Mexico,palestina

En fange fortæller

Den tidligere politiske fange, Mina Zarin, har overlevet massakrerne i 1981 og 1988 i Iran. I 1996 lykkedes det hende at flygte fra Iran til Tyskland. Med udgangspunkt i egne erfaringer fortæller hun om situationen i Iran og regimets massive repression.
I midten af juni 1981 blev jeg i en alder af 19 år arresteret i en vilkårlig og tilfældig masseanholdelse. Alle de anholdte fik bind for øjnene. Kun ved at lytte efter åndedræt fra vores anholdte kammerater kunne vi bedømme, hvor mange vi var. Samme aften blev mange henrettet. På grund af min påklædning og mine løbesko formodede politiet, at jeg var tilknyttet en venstreorienteret gruppe, derfor sendte de mig til Evin-fængslet. Efter tre dage slap de mig ud, fordi de ikke kunne sigte mig for noget
http://www.internationaltforum.dk/En-fange-fortaeller

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر